Nazwa Projektu: „Młodzieżowe Uniwersytety Matematyczne”

Projekt współfinansowany z środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytet: III – Wysoka jakość systemu oświaty
Działanie: 3.3. Poprawa jakości kształcenia
Poddziałanie: 3.3.4. Modernizacja treści i metod kształcenia
Projekt realizowany przez Uniwersytet Rzeszowski w partnerstwie z Uniwersytetem Jagiellońskim i Państwową Wyższą Szkołą Zawodową w Chełmie
Czas trwania projektu: od 2009.12.31 – 2013.09.30
Projekt „Młodzieżowe Uniwersytety Matematyczne” jest adresowany do młodzieży uczącej się w szkołach ponadgimnazjalnych (Liceum Ogólnokształcące, Liceum Profilowe, Technikum) zlokalizowanych na terenie województw podkarpackiego, małopolskiego i lubelskiego.
Uzasadnienie:
Projekt powstał w odpowiedzi na istnienie następujących problemów:
1.Obniżający się poziom wiedzy i umiejętności uczniów z matematyki, którego główną przyczyną jest zmniejszenie liczby godzin z matematyki w cyklu kształcenia.
2.Znikoma liczba szkolnych kółek zajęć wyrównawczych matematyki
3.Niewielkie wsparcie merytoryczne dla uczniów uzdolnionych matematycznie, wynikające m.in. z zaniku kontaktu nauczycieli i uczniów z ośrodkami akademickimi
4.Zanik kółek zainteresowań z matematyki
Główne założenie projektu:
Podniesienie kompetencji matematycznych 6750 uczniów rozpoczynających naukę w klasie I w roku szkolnym 2010/11 w szkołach ponadgimnazjalnych w województwie podkarpackim, małopolskim i lubelskim w okresie 09.2010-08.2013.
Cele szczegółowe:
1. Zwiększenie poziomu wiedzy i umiejętności z matematyki 4050 uczniów posiadających luki kompetencyjne w tym zakresie
2. Reaktywowanie lub wzmacnianie 90 szkolnych kółek zajęć wyrównawczych
3. Rozszerzenie poziomu wiedzy i umiejętności z matematyki 2700 uczniów uzdolnionych matematycznie.
4. Reaktywowanie lub wzmocnieniem 90 szkolnych kółek zainteresowań we współpracy ze szkołami wyższymi realizującymi projekt
Grupa docelowa:
Grupę docelową stanowić będą uczniowie rozpoczynający naukę w kl. I w szkołach ponadgimnazjalnych (Liceum Ogólnokształcące, Liceum Profilowe, Technikum) w roku szkolnym 2010/11 zlokalizowanych na terenach woj. podkarpackiego, małopolskiego i lubelskiego. Wsparciem objętych zostanie około 6750 uczniów pochodzących z 90 szkół, którzy będą mieli możliwość podniesienia poziomu wiedzy z matematyki (dla uczniów słabych), jak również rozszerzenia wiedzy z zakresu matematyki (dla uczniów zdolnych). W każdym z trzech województw zostanie wybranych po 30 szkół do zajęć wyrównawczych i po 30 szkół do zajęć rozszerzających z zakresu matematyki. Dana szkoła może otrzymać wsparcie zarówno w zakresie zajęć wyrównawczych jak i rozszerzających. W zależności od potrzeb w szkole utworzonych zostanie od 2 do 4 grup 15 osobowych do zajęć wyrównawczych lub 2 grupy 15 osobowe do zajęć rozszerzających. Łączna liczba grup będzie wynosiła 450.
Uczniowie zakwalifikowani do udziału w projekcie uczestniczyć będą w nim przez 3 lata szkolne (od klasy pierwszej do klasy trzeciej).
|